سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ساعت هوشمند

سرعت پیشرفت تکنولوژی از دهه 70 میلادی تاکنون بسیار بالا بوده است، تا حدی که جهان امروز برای مردمان 50 سال گذشته شاید تنها یک رؤیا بود! به لطف تکنولوژی، در طول قرن اخیر، زندگی انسان بسیار آسان شده است. امروزه ابزارهای الکترونیکی متعددی یافت می‌شوند که ابعاد بسیار کوچکی دارند اما فناوری‌های مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهند. ساعت هوشمند یکی از گجت‌های قابل حمل است که نسبت به ساعت‌های عقربه‌ای قدیمی امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دستگاه‌های ویژه درواقع یکی از فناوری‌های قدیمی با آپدیت‌های جدید هستند که شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا امکانات متنوعی را جهت تسهیل زندگی انسان، به آن‌ها اضافه نمایند.


امکانات ساعت های هوشمند

 ساعت هوشمند سیم کارت خور امروزه با دارا بودن میکروفون، به کاربر امکان می‌دهند تا تماس برقرار کنند. همچنین برخی از انواع این ساعت‌ها که با سیستم‌ عامل‌های watchOS  یا Wear OS ارائه شده‌اند حتی فراتر از پاسخگویی به تماس تلفنی هستند. این ساعت‌ها امکان تبدیل متن به گفتار و یا پیام‌های صوتی و ... را نیز به کاربر ارائه می‌دهند.    یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم ساعت هوشمند شما، دریافت اعلان‌های حساب‌های کاربری شماست. شما با اسمارت واچ خود می‌توانید اعلان‌های ایمیل، واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و ... خود را به راحتی دریافت کنید.


مسیریابی ساعت هوشمند ورزشی

سیستم موقیت یاب یا جی پی اس یکی از تکنولوژی تشخیص موقعیت است که می‌تواند اطلاعات زمانیو موقعیت شما را در اختیارتان قرار دهد. جی پی اس یکی دیگر از امکانات خوب انواع اسمارت واچ است که به شما در تعیین دقیق موقعیت مکانی در جاده‌ها و یا شهرهای دیگر، کمک می‌کند.

قابلیت نصب برنامه‌های شبکه‌های اجتمایی

امروزه با افزایش تنوع ساعت‌های هوشمند، برنامه‌های این گجت ها نیز به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند. تاکنون بیش از 20 هزار برنامه برای اپل واچ و دیگر ساعت‌های هوشمند طراحی شده که می‌توانید با دانلود آن‌ها از اپ استورهای خاص، هر کاری را با ساعت هوشمند خود انجام دهید.


پخش موسیقی اسمارت واچ

 اغلب ساعت‌های هوشمندی که با تلفن همراه شما جفت می‌شوند، مدیریت رسانه‌های شما را نیز به عهده می‌گیرند. شما می‌توانید با ساعت خود موسیقی‌های مورد نظرتان را گوش دهید و یا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید. همچنین کم و زیاد کردن میزان صدا و یا رفتن به آهنگ قبلی و بعدی و دیگر تنظیمات موسیقی یا فیلم، از دیگر ویژگی‌های یک ساعت هوشمند طرح اپل واچ است.

سنجش سلامتی ساعت هوشند مکالمه دار

 امروزه ساعت هوشمند ضدآب یکی از ابزارهای مورد علاقه بسیاری از ورزشکاران و یا علاقمندان به تناسب اندام است. ساعت‌های هوشمند امروزه با دارا بودن امکاناتی همچون گام شمار، سنجش ضربان قلب، سنجش فشار خون و ... به شما کمک می‌کنند تا تمرینات سلامتی خود را پیگیری کنید. اگر شما یک ورزشکار سخت‌گیر هستید و به‌تناسب اندامتان اهمیت می‌دهید می‌توانید از یک ساعت هوشمند برای اطلاع از داده‌های ورزشی استفاده کنید. بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای یک حسگر ضربان سنج، یک گام شمار و ... هستند که برای کمک به پیگیری تمرینات شما بسیار مفید و کاربردی می‌باشند.